Verbinden en organiseren

Als implementatiemanager vragen klanten mij de ‘uitdagingen’ binnen hun organisatie goed te begeleiden en/of te implementeren. De belangrijkste vraag die je jezelf als eerste stelt is dan: Waar gaat het eigenlijk over? En met wie heb ik allemaal te maken? Want in veel van mijn opdrachten zit het succes vaak in de begrippen: verbinden en organiseren.

Interactie van verbinden en organiseren levert mij én de klant energie op en nieuwe ideeën!

Als implementatiemanager vragen klanten mij de ‘uitdagingen’ binnen hun organisatie goed te begeleiden en/of te implementeren. De belangrijkste vraag die je jezelf als eerste stelt is dan: Waar gaat het eigenlijk over? En met wie heb ik allemaal te maken? Want in veel van mijn opdrachten zit het succes vaak in de begrippen: verbinden en organiseren.

Verbinden en organiseren. Het klinkt misschien wat makkelijk, maar in mijn beleving is één van de taken ervoor te zorgen dat de combinatie van kennis, kunde en talenten van medewerkers binnen de organisatie goed wordt ingezet. Juist de rol als externe adviseur geeft een nieuwe kijk op de (on-) mogelijkheden bij medewerkers binnen de organisatie.

Verbinden en organiseren zijn begrippen die belangrijk zijn bij het uitvoeren van opdrachten. Als implementatiemanager leg ik voortdurend verbindingen. In mijn beleving heeft het begrip verbinden twee betekenissen: relationeel en interactief. Bij het uitvoeren van een opdracht is het de kunst om beide betekenissen te combineren.

Door relaties aan te gaan met medewerkers binnen de organisatie, krijg je (in-) zicht in hun kennis, kunde en talenten. Een relatie vormt zich in formele en in informele gesprekken. Zo wordt duidelijk welke persoonlijkheid er nu daadwerkelijk schuil gaat achter deze medewerker. Door voortdurend interactie te zoeken met je medewerkers binnen de projectomgeving, ontstaan verbindingen die bijdragen aan een positief eindresultaat van een opdracht.

Als implementatiemanager besteed ik een groot deel van mijn tijd aan deze interactie. Hierdoor ontstaan nieuwe energie en nieuwe ideeën, waardoor ik én de klant vaak tot verrassende oplossingen komen. Het eindresultaat van ieder vraagstuk telt voor een klant. Ik verbind en organiseer graag in samenwerking met de klant en bereik hierdoor een positief eindresultaat in de opdracht en ook bij de betrokken medewerkers!

 

Wilt u meer informatie?

Neem direct contact met ons op Contact Opnemen